Categories: Přírodověda

Přírodní společenstva

Seznamujeme se s rozmanitostí a proměnlivostí přírody. Pozorujeme a porovnáváme viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích. Seznamujeme se s pojmem ekologie, ochrana přírody, životní prostředí. Věnujeme se rostlinám, houbám a živočichům v jednotlivých místech, kde žijí. Zkoumáme znaky jejich života, životní potřeby a projevy, průběh a způsob života, výživu, stavba těla u některých nejznámějších druhů a jejich význam v přírodě i pro člověka. V základních přírodních společenstvech hodnotíme rovnováhu v přírodě, význam vzájemných vztahů mezi organismy.

V lese – byliny, stromy, keře, ptáci, obojživelníci, plazi a bezobratlí (10 vyučovacích hodin)

metodický postup
– druhy lesů
– rostliny a houby v rostlinných patrech
– savci v lese
– ptáci v lese
– další živočichové v lese
kartičky k procvičení poznávání rostlin, hub a živočichů
– testíky: šest testíků k poznávání rostlin, hub a živočichů – 1. testík – 2. testík – 3. testík – 4. testík – 5. testík – 6. testík –
– opakovací pracovní list: poznávačka rostlin a živočichů v lese – opakovací listy

Ve vodě a u vody – rostliny a živočichové žijící ve vodě a u vody (9 až 10 vyučovacích hodin)

– metodický postup
– vody a jejich různé typy 
– živočichové ve vodě a u vody (ryby a ptáci)
– živočichové ve vodě a u vody (další živočichové)
– rostliny ve vodě a u vody 
– kartičky k poznávání a procvičování živočichů a rostlin
– testíky: osm testíků k poznávání rostlin a živočichů – 1. testík – 2. testík – 3. testík – 4. testík – 5. testík – 6. testík – 7. testík – 8. testík –
– opakovací pracovní list: poznávačka rostlin a živočichů ve vodě a u vody

Na louce – rostliny a živočichové na loukách, stráních a pastvinách (8 až 10 vyučovacích hodin)

– metodický postup
– louka a její druhy
– rostliny na loukách (1. část)
rostliny na loukách (2. část)
živočichové na loukách
– kartičky k poznávání a procvičování živočichů a rostlin
– testíky: devět testíků k poznávání rostlin a živočichů – 1. testík – 2. testík – 3. testík – 4. testík – 5. testík – 6. testík – 7. testík – 8. testík – 9. testík –
– opakovací pracovní list: poznávačka rostlin a živočichů na louce

Na poli – příklady polních rostlin a živočichů (6 až 8 vyučovacích hodin)

– metodický postup
– pole a polní živočichové
– rostliny na poli – kartičky k poznávání živočichů a rostlin
– testíky: šest testíků k poznávání polních rostlin a živočichů – 1. testík – 2. testík – 3. testík – 4. testík – 5. testík – 6. testík –
– opakovací pracovní list: poznávačka rostlin a živočichů na poli

U lidských obydlí – rostliny a živočichové v zahradách a sadech (6 až 8 vyučovacích hodin)

– metodický postup
– zahrady a sady (rostliny)
– živočichové u lidských obydlí 
– kartičky k poznávání a procvičování živočichů a rostlin
– testíky: šest testíků k poznávání rostlin a živočichů – 1. testík – 2. testík – 3. testík – 4. testík – 5. testík – 6. testík –
– opakovací pracovní list: poznávačka rostlin a živočichů u lidských obydlí

Mgr. Lubomír Šára

Učím v Základní škole Lukavice, okres Chrudim.

Share
Published by
Mgr. Lubomír Šára

Recent Posts

Týdenní plány – květen

Plánování učiva po jednotlivých týdnech na měsíc květen spolu s informacemi pro rodiče. týden: od…

3 týdny ago

Týdenní plány – duben

Plánování učiva po jednotlivých týdnech na měsíc duben spolu s informacemi pro rodiče. 1. týden:…

2 měsíce ago

Týdenní plány – březen

Plánování učiva po jednotlivých týdnech na měsíc březen spolu s informacemi pro rodiče. 1. týden:…

2 měsíce ago

Týdenní plány – únor

Plánování učiva po jednotlivých týdnech na měsíc únor spolu s informacemi pro rodiče. 1. týden:…

4 měsíce ago

Dramatizace pověstí

Tradičně na konci března hrajeme ve III. třídě některé z pověstí. Pro letošní školní rok…

4 měsíce ago

Slovní úlohy

Druhá část početnice přináší další příklady pro bystření rozumu. Bystrý rozum poté každému může pomoct…

4 měsíce ago