Skladba
Poznáváme souvětí, pomocí spojek spojujeme do souvětí věty, zapisujeme jejich stavbu pomocí vzorce souvětí.
1. Věta jednoduchá a souvětí
a) 1. cvičení – spojujeme věty do souvětí
b) 2. cvičení – určíme, zda je větný celek jednoduchá věta nebo souvětí
c) 3. cvičení – určíme, zda je větný celek jednoduchá věta nebo souvětí
d) 4. cvičení – k souvětí přiřadíme vzorec souvětí
e) 5. cvičení – ke každému větnému celku zapíšeme, z kolika vět se skládá
f) 6. cvičení – ke každému větnému celku zapíšeme, z kolika vět se skládá
g) 7. cvičení – k souvětí přiřadíme vzorec souvětí
h) 8. cvičení – do souvětí přidáváme vhodné spojovací výrazy
2. Podmět a přísudek
a) 1. cvičení – tvoříme základní skladební dvojice
b) 2. cvičení – tvoříme základní skladební dvojice
c) 3. cvičení – do vět doplňujeme vhodné přísudky
d) 4. cvičení – ve větách vyhledáváme přísudky
e) 5. cvičení – ve větách vyhledáme základní skladební dvojice (podmět a přísudek)
f) 6. cvičení – určujeme, zda je ve větách podmět vyjádřený, nebo nevyjádřený
g) 7. cvičení – určujeme, zda je ve větách podmět vyjádřený, nebo nevyjádřený
3. Shoda přísudku s podmětem
a) 1. cvičení – doplníme tabulku – zopakujeme si nové informace
b) 2. cvičení – základní skladební dvojice rozdělíme podle rodu podmětu
c) 3. cvičení – k podmětu doplníme správnou koncovku příčestí minulého
d) 4. cvičení – do vět doplníme koncovky příčestí minulého
e) 5. cvičení – do vět doplníme koncovky příčestí minulého
f) 6. cvičení – do vět doplníme koncovky příčestí minulého
g) 7. cvičení – do vět doplníme koncovky příčestí minulého
h) 8. cvičení – do slov doplníme vynechaná písmena
ch) 9. cvičení – do slov doplníme vynechaná písmena
i) 10. cvičení – do slov doplníme vynechaná písmena
j) 11. cvičení – do slov doplníme vynechaná písmena
k) 12. cvičení – do slov doplníme vynechaná písmena